Har du noget på hjerte?

Jeg håber, at du har hygget dig med bike-addict og måske kigger forbi en anden gang.

Du er mere end velkommen til at kommentere og give feedback her i gæstebogen - du gør det ved at klikke på "Skriv besked".
Du kan evt. indsætte et foto ved din besked.

Email 05-02-2016

Tonny

Jeg har kun erfaringer med Garmin's Zumo modeller. De logger automatisk den rute du har kørt. Afhængig af rutens karakter, gemmes de sidste 15-20.000km - det kræver dog tilslutning til PC for at få de ældre dele af sporet frem.

Email 04-02-2016

Christian Bech

Hej - skal på tur tværs over USA, og kunne godt tænke mig at logge ruten på en eller anden måde - har du nogen forslag til, hvordan det bedst kan lade sig gøre? - har Iphone 6 - men overvejer evt. at købe TomTom/Garmin..

Email 26-08-2015

Tonny

You are more than welcome to write here on the page Vinnie :)
I've send you an email.

Email 25-08-2015

Vinnie Kuhn

Hi Tonny,

Congratulations on the Super Tenire ! Enjoy it !

I'm curious about your choice of new bikes. I believe, you both rode DL 650 bikes. When you upgraded, how did you decide on the super Tenire and the F800 GS, rather than the DL1000
?
If you have a moment, I'd like to hear your reason.

Also, I hope using this web address is not a problem. I don't want to be intrusive, so if there is a better place to communicate with you, just point me there.

Also, keep me posted
on your visit. My wife and I would love to meet you guys !

Have a great day & be well
Vinnie

Email Hjemmeside 18-08-2015

Dit navn

Dear Don,
I happened to find your "moving on" post on Stromtrooper the other day. I was rewarded with the links to your 4 long RR / vacation posts on Adventure Rider.
I live in New Jersey, in the US, and it has been hot 93*F- 95* F ( 34*C). So
here I am in the air conditioning viewing your rides . What a treat !! Thank you very much for time and effort to share your trips with us.
I have to say, I am both very impressed by your command of the English language, and somewhat embarrassed , as I
only have one language. Nice job !!
You take some beautiful photos also, I loved looking at them. You had some wonderful adventures !
You are a very fortunate man, you have a beautiful and courageous woman as your mate. You guys make a great looking
couple, and I'm sure you share a wonderful life.
So, good luck with your new bike, I was a fire fighter for my career, so "Be safe out there" Don, at work and on the bike.
If you ever visit the New York - New Jersey area, drop me a note. It would be
great to meet you !Thanks again, be well
Vinnie
(I hope I'm doing this right !)

Email 27-06-2015

Tonny

Tak for de pæne ord Claus.
Jeg er glad for, at kunne give dig inspiration.

Email 26-06-2015

Claus Hjæresen

Tak for en super interessant hjemmeside. Jeg har ikke kørt MC i de sidste 25 år, men drømmer om langture i Europa og længere væk. Din hjemmesider er fantastisk inspirerende.

Email 23-05-2015

senol

Den v strom din kæreste køre på hvad hvor meget bruger den af benzin.

Email 18-05-2015

Tonny

Hej Johnny.

Når du skriver freeride crosser, går jeg ud fra, at du mener KTM's Freeride..?

Hvis det er tilfældet, så er det en bastard mellem en enduromaskine og en trialmaskine. Den er fysisk mindre end en typisk enduromaskine og brillerer
især ved teknisk udfordrende kørsel. Til gengæld er den ikke en fornøjelse på vej.
Jeg prøvede den sidste år og syntes rigtig godt om maskinen, men ville aldrig bruge den til noget der minder om gadekørsel.

Email 14-05-2015

johnny frantzen

Hej
hvad er forskellen på en enduro- og en freeride crosser. kan man køre en lang tur ud af ad landevejen på en enduro maskine. køre freeride maskinen lige så godt som enduro maskine i svært terræn.
mvh johnny

Email 03-05-2015

Jesper Kragh

Ja jeg må se mig om efter et højere sæde eller alternativt en ompolstring. Det lader til at være samme betræk som benyttes at dømme efter det 'luft' der er mellem betræk og skum. En ven i Sydney prøvede med SW motech fodhvilere som kan sænkes 1.5cm men
synes ikke rigtig de fungere da de åbenbart er lidt vinklede.
Ja en tenere med MT07 motor er vist det vi alle drømmer om, og burde også ligge i en tilgængelig prisklasse! Ellers skal det blive spændende hvad der dukker op på AT fronten til efteråret:)
mange hilsener jesper

Email 02-05-2015

Tonny

Tak for de pæne ord Jesper.

Vi er ca. lige høje og det højere sæde har fungeret fint for mig. De 2 cm giver en mærkbar mere afslappet knævinkel, og den mindre skåleformede profil gør at man bedre kan flytte sig rundt på sædet.

Det er
en rigtig fin maskine du kommer fra - hvis bare den havde en cylinder og 20 hk... Jeg håber virkeligt, at Yamaha snart kommer med en ny Tenere med motoren fra MT07!

Email 01-05-2015

Jesper Kragh

Hej Tonny! Tak for en super side! Har virkelig nydt at besøge dit site over den alt for lange vinter for tur læsning og høre om dine erfaringer med DL650. Jeg kommer fra en XT660Z da jeg boede down under og fik kørt en masse grus. Efter retur til DK har
jeg set mig om efter en mere komfortabel asfalt maskine og har efter prøvekørsel af DL650 netop købt sådan en i hvid med sw motech gear og ser frem til en masse gode rejser med den. Jeg finder dog i forhold til tenere'en at der er en meget kompakt kørestilling.
Jeg er 185 cm og overvejer stærkt enten Sw motech fodhvilere som kan sænkes 1.5cm eller at få ompolstret sædet så afstand til forhvilere forøges. Kan se at du allerede fra start har fået et 2cm højere sæde, så formoder at det har givet dig den fornødne afstand
til fodhvilere uden at gå på kompromis med clearance?

Email 01-05-2015

Tonny

As you describe it I believe that it is noise from the chain that you can hear. Check that it is properly adjusted and lubed. Besides that don't worry - there are many moving parts on a bike, and some mechanical noise are to be expected.

As a
thumb of rule I keep the rpm under 2/3 of red line (on any bike) on long hauls on the motorway.
On the V-Strom that is around 6.500 rpm where the engine purrs like a kitten and you still have sufficient power if you need to accelerate.

Based on
other owners experience you should expect some oil consumption if you keep the engine above 7.000rpm over an extended period of time.

Email 29-04-2015

hessel

ty tonny for your info and reply...
i have one more question since your obviously an experience expert on these bikes.
i noticed mine produces a slight ticking like noise when i pull away on low revs.
it can be heared on load only in the low
down revs up until 3000 rpms.
i guess its normal but just asking.
reving in neutral i hear nothing.
what do you think?
last but not least, what do you consider an acceptable rpm for long hauls on the motorway?
i live in the north of holland
(assen) and getting anywhere interesting takes some motorway riding to get away from the boring flat northern dutch countryside.
my local suzuki dealer said ride it like u want, they can take it....
i think around 7000rpm constant for hours on end
would be about the limit for the little engine...what are your thoughts on that?

cheers,

hessel

Seneste kommentarer

14.11 | 15:21

Jeg syntes det var en glimrende rejsemaskine med afslappet opret kørestilling og god rækkevidde.

14.11 | 06:57

Hej Tonny har lige et spørgsmål ang .
Kawasaki KLE 650 Versys ABS Fra 2013 da jeg kan se du har haft en magen til. Er det en god rejse maskine.

05.04 | 09:52

Tak. Jeg påregner at nedlægger bike-addict om et års tid, når min nye side går i luften.

05.04 | 09:46

Fed side du har skruet sammen. Tæt på den mest nørdede af slagsen. Jeg er især imponeret over alle de data du lader til at holde styr på. Ses derude.

Del siden