Har du noget på hjerte?

Jeg håber, at du har hygget dig med bike-addict og måske kigger forbi en anden gang.

Du er mere end velkommen til at kommentere og give feedback her i gæstebogen - du gør det ved at klikke på "Skriv besked".
Du kan evt. indsætte et foto ved din besked.

Email 24-03-2015

Tonny

Thanks Hessel.

Congratulations with the new ride I'm sure that you are going to enjoy it.
Over all the V-Strom is bulletproof and trouble free.

There are only two things I would recommend that you pay special attention to.

1.
In the user manual recommended torque for the rear axle is 100Nm - to avoid galling of the nut reduce that to 80Nm and add anti seize to the tread.
You can read more about it here: http://www.stromtrooper.com/dl650a-2012/76417-axle-nut-made-cheddar.html

2.
Check the routing of the diagnostic wire to make sure that it doesn't rub against the frame.
You can read more about that here: http://www.stromtrooper.com/dl650a-2012/124937-my-strom-left-me-stranded-heads-up.html

I hope that you'll have a great
(and trouble free) time with your V-Strom.

Cheers
Tonny

Email 23-03-2015

hessel tuit

hello bike addict.....

i just wanted to let u know how much i enjoyed your travel stories.
i recently swapped both my bikes in favor for a 650 vstrom.
same type u have.
maybe theres stuff worth checking out in order to avoid problems
later on wich u can share with me?
i read u stranded with an electrical failure in the UK and i hope to avoid such things now that its still new.

Email 15-12-2014

Tonny

Tak for den positive feedback Frederik.

Når du skal bruge den samme maskine både til offroad og længere ture rundt i Europa, handler det om at finde en, som du kan magte i terrænet og som du samtidig kan holde ud at køre på mange timer om dagen.
Dit
budget spiller desuden en stor rolle, når der skal vælges maskine.

Hvis offroad egenskaberne vægter tungest vil maskiner som f.eks. CCM 450GP eller KTM 690 Enduro være gode valg.

Et billigere, mere driftsikkert og komfortabelt alternativ
kunne være Yamaha XT 660 (R eller Ténéré).

Personligt fortrækker jeg maskiner med mere end én cylinder, når den også skal bruges på gaden.
I den kategori finder du maskiner som f.eks. BMW F 800GS, Triumph Tiger XC og Suzuki's V-Strom. Denne type
maskiner kan dog være en ordenlig mundfuld offroad - ikke mindst for den uerfarne.

En joker kunne være den nye Ducati Scrambler.
Den vejer ikke alverden, har en god kørestilling, fornuftig frihøjde og affjedring samt rigeligt med kræfter. Man
skal dog nok ikke være meget over 180 cm høj, hvis man skal kunne finde sig til rette på den og tankkapaciteten er på beskedne 14 liter.

Email 12-12-2014

Frederik I

Hej. Super fed side med masser af spændende læsning. Bliv ved med at opdatere og dele dine erfaringer.
Jeg selv er ung (22) og vild med at køre mc.
Kører lige nu en Kawasaki VN 900 classic, som jeg har bygget om i bobber stil.
Tidl MC var
en kawasaki ER-6n.. (det var tid til at afprøve en cruiser)..
Nu går jeg og leger med tanken om at køre noget offroad/enduro MC og har derfor nydt at læse om dine erfaringer med offroad.
- thumbs up for en god livsberetning og må det gode vejr komme
hurtigt til danmark i 2015.

Et enkelt spørgsmål.
Hvis man gerne vil køre længere ture (rundt i EU) på en enduro/offroader, som er forholdsvis driftsikker på længere ture men samtidig kan takle større bakker, skovstier, sand, mudder osv.. Hvilke
faktorer/specifikationer skal jeg være særligt opmærksom på ved køb af en sådan mc? Kan du evt liste nogle punkter op efter hvad du har erfaret og evt nogle bud på sådanne mc'er?
(Jeg er helt grøn inden for offroad/enduro, men er ivrig efter at komme i
gang med det).

Email 18-11-2014

Tonny

Det er dejligt at høre, at I har glæde af siden :)

Tak for råmateriale Henrik. Som du kan se, er det kun en lille del af det du optog, som jeg har brugt - så du kan stadig nå at lave din egen film ;)

Email 17-11-2014

Gudmund M. Hansen

Hej.
Har været lidt rundt på din kanon flotte og informative hjemmeside.

Mvh. Gudmund

Email 02-10-2014

Henrik Mahler

Hej Tonny, godt at se mine filmklip fra 2010 blive brugt til noget fornuftigt !!! rigtig fin side her, og din tråd på Adv-rider skal jeg ha tjekket ud snarest. Ny kæreste og hus-projekt i Sverige siden 2010, har dog stadig den lille Honda deroppe, så lidt
små telt-ture i området er da muligt ;-)

Email 27-07-2014

per stromsather

Hei, jeg har lest din tråd på Adv rider og er interesert i å kjøre west kysten av Danmark på strender og sand . Finnes det et GPS spor fra topp til bunn? Ta kontakt med meg på per.stromsather@gmail.com
Vil gjerne få tips fra deg om det ikke finnes
, eller om andre i Danmark kan ha et GPS spor .

Email 24-06-2014

Torben Falck

Hej Tonny,

Mange tak for svar. Jeg har prøvekørt V-Strom'en i dag og selv om det er (alt for) mange år siden jeg har kørt mc sidst, så følte jeg mig hjemme i løbet af 10 minutter. Kørte penge fin blanding af små veje, hovedveje, motorvej og bykørsel,
så jeg har et godt indtryk af den. Mangler vel kun noget grus - det ville jeg ikke byde demo'en :-) (ville nu heller ikke være tryg ved det på nuværende tidspunkt ;-))

Jeg vil prøvekøre et par andre cykler inden jeg beslutter mig.

Bl.a.
VFR800 som jeg altid har været pjattet med og den nye CB 650 F som vel er én slags lillebror til 1000'eren du havde.

V-Strom'en har noget alsidighed over sig, som de 2 andre ikke har og måske er det i virkeligheden kun Versys, der kan noget af det
samme i prisklassen.

Email 23-06-2014

Tonny

Hej Torben.

Jeg er stadig rigtig glad for min V-Strom. Det er ikke verdens mest sexede maskine, men den er alsidig og velkørende i en grad, så man skal ud og betale mere end det dobbelte, for at få noget i samme stil, som er bedre.

Den
nye +2012 model er på alle områder en bedre maskine end forgængeren. Summen af de mange små forbedringer, overstiger hvad man kunne forvente ud fra data.
Den gamle model er ikke en dårlig maskine, den virker bare lidt gammeldags i sammenligning med den
nye.

Selvom jeg er rigtig glad for min V-Strom, er der så afgjort plads til forbedringer - men det er en holdning jeg har til stort set alle motorcykler.
Til mit behov kunne den godt bruge mere frihøjde og bedre affjedringskomponenter.
20
ekstra hk ville heller ikke gøre noget, men hvis det var på bekostning af den fremragende brændstoføkonomi, vil jeg hellere nøjes med dem den har - jeg har aldrig før haft en maskine, hvor jeg typisk kører over 500km mellem tankninger.

Grundlæggende
virker V-Strom'en som en kvalitetsmaskine, men samlekvalitet og finish kunne (og burde) være bedre. F.eks. føring af ledninger og køleslanger virker lidt sjusket og tilfældig. Det er på sådanne områder, at jeg bliver gjort opmærksom på, at der er et S på tanken.

Hvad
angår driftsikkerhed og holdbarhed, har V-Strom'en (både den gamle og den nye) et rigtig godt ry og der er flere maskiner der har rundet 200.000 km uden andet end almindelig service. Den er desuden nem og billig at servicere.

Hvis det er den type
maskine man vil have, er der intet der slår den til prisen.

Email 23-06-2014

Lea

Kære Tonny,

Jeg hedder Lea Rozena, og jeg skriver til dig på vegne af Tirendo.dk. Vi er en ung virksomhed, som udbyder dæk i Europa, bland andet i Danmark.

Jeg fandt din blog særligt spændende, da du skriver om alt fra turberetninger
til vedligeholdelse.

Vi leder ligeledes en blog med informatione om biler og motorcykler, ræs, rejser, samt anden spændende information om køretøjer. De nyeste af vores indlæg handler om en jordomrejse på motorcykler – ”How far can we go”. Derfor
kunne vi godt tænke at samarbejde med dig mht. skrivningen af de nye blogindlæg. På forhånd tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Email 23-06-2014

Torben

Hej Tonny,

Er du stadig tilfreds med din V-Strom?

Jeg kigger nemlig på en og har fået et ok tilbud ;-)

Noget du ønsker dig anderledes?

Vedligeholdelse?

Byggekvalitet?

Email 02-04-2014

Tonny

Tak for hjælpen Torben.

Jeg vidste ikke der var sådan et værktøj. Det gør arbejdet en hel del lettere :)

Ud af godt 800 links var der kun en håndfuld der endte blindt - meget bedre end frygtet.

Email Hjemmeside 31-03-2014

Torben Falck

Hej Tonny,

Jeg så dit råb om hjælp ang. døde links.

Der findes en del online der kan hjælpe.

Det bedste er selvfølgelig, hvis et konsistenscheck kan ske automatisk når du opdaterer dine sider.

Men prøv at pudse en
sporhund på din side, f. eks...

http://www.deadlinkchecker.com

Email 15-01-2014

Christian

Hej Tonny

Super flot hjemmeside. Har lige oppet lidt rundt på siden og må sige den er godt opbygget. Har selv en bmw R 1100 rt.

Kommer helt sikkert herind igen og kigger.

Seneste kommentarer

14.11 | 15:21

Jeg syntes det var en glimrende rejsemaskine med afslappet opret kørestilling og god rækkevidde.

14.11 | 06:57

Hej Tonny har lige et spørgsmål ang .
Kawasaki KLE 650 Versys ABS Fra 2013 da jeg kan se du har haft en magen til. Er det en god rejse maskine.

05.04 | 09:52

Tak. Jeg påregner at nedlægger bike-addict om et års tid, når min nye side går i luften.

05.04 | 09:46

Fed side du har skruet sammen. Tæt på den mest nørdede af slagsen. Jeg er især imponeret over alle de data du lader til at holde styr på. Ses derude.

Del siden